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Corporate mission statement Stadtmarketing Halle (Saale) GmbH

Stadtmarketing Halle (Saale) GmbH (SMG) was founded on 25.06.2003 "to raise awareness of the enormous potential of the city of Halle (Saale) nationally and internationally [...], to develop the city of Halle into a brand, to work out a brand essence and to communicate it consistently both internally and externally".* SMG's corporate mission is the "conceptualisation, positioning and marketing of a distinctive profile for the city of Halle in a national and international context".* This includes the development of tourism packages, projects and thematic fields with potential for the city, the development of mission statements, the coordination of high-profile campaigns and the sharpening of internal and external perceptions based on a holistic, cooperative approach. SMG uses the instruments of destination, city, event and congress management as well as marketing and public relations for this purpose.

SMG is a municipal holding company with the City of Halle (Saale) as majority shareholder (55 %) and 45 % shareholder shares of private interest associations and the Martin Luther University Halle-Wittenberg (5 %). The associations combine the interests of business (Pro Halle (Saale) e.V.; 25 %), tourism (Förderverein Region Halle (Saale) e.V.; 10 %) and trade (City-Gemeinschaft Halle e.V.; 5 %) in the interests of city marketing and make a considerable contribution to the financing of the company.

SMG raises further funds in the future through models of pool formation and cooperative marketing as well as through partner-financed realisation of individual marketing measures.

* Excerpt from the SMG shareholder agreement, 2003

City marketing: moderator in cooperative marketing

The SMG can point to a number of successful networks that involve exchanging ideas, sharing budgets and focussing on nationally significant highlights for external communication. Tourism, too, and especially tourism, needs drawing cards to tell and recommend. SMG does not see itself as a service provider of an institution, but rather bundles, filters, initiates and prepares according to target groups. Examples of this in the area of cultural tourism are the campaign "Kulturhäuptlinge - nurbeiuns.de" and the cooperation with the Leipzig Book Fair and publishers in the city of Halle (Saale).

Since 2008, Halle's leading cultural, educational and scientific institutions have been presenting themselves with seven coloured feathers - symbolic of the seven cultural chieftains of Halle, the city of Handel: the Händel-Haus Foundation, the Francke Foundations, the Moritzburg Art Museum in Halle, the State Museum of Prehistory, the Martin Luther University Halle-Wittenberg, the Burg Giebichenstein Art Academy and the Theater, Oper und Orchester GmbH Halle. They are all united by the USP and the competence statement "only with us". Active cooperation, pooled budgets and the collective marketing know-how for national marketing are what give the cultural and knowledge network the advertising presence, the clout and the attention that each individual institution could hardly achieve on its own.

Was geht in Halle im Dezember? 🎄❄️ Wir haben einige Tipps für eine zauberhaft schöne Winterzeit in der Stadt! ✨...
Haltet euch fest! Wir würden verstehen, wenn es euch andernfalls vor Aufregung aus den Latschen haut! 😍 Sie ist endlich...
#herbstliebe - Aber auch bei aller Liebe … es wird Zeit die Weihnachtsstimmung hervorzuholen! 😉🍁🔜🎄

#verliebtinhalle...
Nur noch 15 mal schlafen, dann funkelt & glitzert es wieder überall in der Stadt! Am 28.11.23, 16 Uhr werden die...
Der Uniplatz erstrahlt in gold-gelben Farben. 🍁✨🧡

📷 @‌verliebtinhalle

Zeig uns dein Halle und nutze #verliebtinhalle
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Hallo Herbst! 🍂🤎🍁

📷 @‌thomas.ziegler_hallesaale

Zeig uns dein Halle und nutze #verliebtinhalle

#hallesaale...
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📷 @unterwegs.in.halle

Zeig uns dein Halle und nutze #verliebtinhalle

#hallesaale #reiselandsachsenanhalt #herbst...
Was geht in Halle im November? 😌 Wir haben ein paar Tipps parat und zaubern euch einen bunten November mit jeder Menge...
Habt ihr das Ende vom Regenbogen schon gefunden? 😉🌈

📷 @thomas.ziegler_hallesaale 

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#hellonovember 🤎🍂🍁
Jetzt heißt es einmummeln und die Stadt erkunden! Bucht euch eure Tour über den Link in der Bio! 😌
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Blaue Stunde ✨💙 

📷 @thomas.ziegler_hallesaale 

Zeig uns dein Halle und nutze #verliebtinhalle

#hallesaale...
Seit 5 Tagen nun erstrahlt der Himmel über dem Wasserturm in tausenden Farben. 🌆

📸 @‌verliebtinhalle

#verliebtinhalle...
Tag 4: Wir lieben die Sonnenauf- und untergänge in #hallesaale, ihr auch? 💜🧡💛💙

📸 @‌verliebtinhalle

#verliebtinhalle...
Tag 3: Wir wünschen euch ein erholsames Wochenende! 🥰🧡💛

📸 @‌verliebtinhalle

#verliebtinhalle #hallesaale...
💜Silbersalz is back in town! In zwei Wochen geht es los! Vom 25. bis 29. Oktober 2023 erwartet euch das 6....
Tag 2: In the mood for sunrise! 🌇

📸 @‌verliebtinhalle

#verliebtinhalle #hallesaale #sonnenaufgang #wasserturm...
Guten Morgen Halle! 💛🧡 Wir starten mit unserer Wasserturm-Reihe: 5 Tage heißt es jetzt Sonnenaufgangsstimmung in...
Tier-Fans aufgepasst! 😍 Es ist Alpakazeit und das bedeutet: wandern durch die Natur in Begleitung der flauschigen...
Der Herbst ist da und der kommt im Oktober auch direkt mit einer guten Hand voll Veranstaltungen ums Eck! 🍁🍂 Wer also...
Also ihr könnt uns ja erzählen was ihr wollt, aber Halle (Saale) beherrscht Aussichten schon krass gut! 🌇 Und der Himmel...
Neuer Monat, neue Möglichkeiten die Stadt zu entdecken! 😍 Und dann geht das mit uns auch noch #easypeasylemonsqueezy -...
Danke @esmero.de für diese tollen Aufnahmen. Wie passend, denn wir haben heute die herbstlichen Sonnenstrahlen bei einem...
In Halle geht’s hoch hinauf!
Halle - Stadt der fünf Türme - macht ihrem Namen alle Ehre. Denn ihr könnt die Wahrzeichen...
#gewinnspiel - Finni & Rudi haben ab 2024 all eure Termine im Griff, wenn ihr mögt! 😉 Den Familienplaner gibt es ab...
#verliebtinhalle