Aufgaben | Ziele

Unternehmensleitbild Stadtmarketing Halle (Saale) GmbH

Stadtmarketing Halle (Saale) GmbH (SMG) was founded on 25.06.2003 "to raise awareness of the enormous potential of the city of Halle (Saale) nationally and internationally [...], to develop the city of Halle into a brand, to work out a brand essence and to communicate it consistently both internally and externally".* SMG's corporate mission is the "conceptualisation, positioning and marketing of a distinctive profile for the city of Halle in a national and international context".* This includes the development of tourism packages, projects and thematic fields with potential for the city, the development of mission statements, the coordination of high-profile campaigns and the sharpening of internal and external perceptions based on a holistic, cooperative approach. SMG uses the instruments of destination, city, event and congress management as well as marketing and public relations for this purpose.

SMG is a municipal holding company with the City of Halle (Saale) as majority shareholder (55 %) and 45 % shareholder shares of private interest associations and the Martin Luther University Halle-Wittenberg (5 %). The associations combine the interests of business (Pro Halle (Saale) e.V.; 25 %), tourism (Förderverein Region Halle (Saale) e.V.; 10 %) and trade (City-Gemeinschaft Halle e.V.; 5 %) in the interests of city marketing and make a considerable contribution to the financing of the company.

SMG raises further funds in the future through models of pool formation and cooperative marketing as well as through partner-financed realisation of individual marketing measures.

* Excerpt from the SMG shareholder agreement, 2003

City marketing: moderator in cooperative marketing

The SMG can point to a number of successful networks that involve exchanging ideas, sharing budgets and focussing on nationally significant highlights for external communication. Tourism, too, and especially tourism, needs drawing cards to tell and recommend. SMG does not see itself as a service provider of an institution, but rather bundles, filters, initiates and prepares according to target groups. Examples of this in the area of cultural tourism are the campaign "Kulturhäuptlinge - nurbeiuns.de" and the cooperation with the Leipzig Book Fair and publishers in the city of Halle (Saale).

Since 2008, Halle's leading cultural, educational and scientific institutions have been presenting themselves with seven coloured feathers - symbolic of the seven cultural chieftains of Halle, the city of Handel: the Händel-Haus Foundation, the Francke Foundations, the Moritzburg Art Museum in Halle, the State Museum of Prehistory, the Martin Luther University Halle-Wittenberg, the Burg Giebichenstein Art Academy and the Theater, Oper und Orchester GmbH Halle. They are all united by the USP and the competence statement "only with us". Active cooperation, pooled budgets and the collective marketing know-how for national marketing are what give the cultural and knowledge network the advertising presence, the clout and the attention that each individual institution could hardly achieve on its own.

POV: féte de la musique in 📍Halle (Saale)! Feiert mit uns den kalendarischen Sommeranfang! ✨🪩🕺🏼🤩 

#verliebtinhalle...
Halle (Saale) zum Fühlen 😍 #verliebtinhalle 
Das neue Tastmodell unserer Lieblingsstadt findet ihr ab sofort auf dem...
Tschüssi Gulliver! 👋🏼 Es war uns eine Freude dich in Liliput an der Saale gesehen zu haben. 🥰

Ab Mittwoch geht‘s weiter...
Was ein Spektakel! 🤩 Gulliver ist in 📍Halle (Saale) angekommen und hat somit die Festivalwoche zum 70-jährigen Jubiläum...
Gulliver hat sich auf den Weg gemacht! 😍 Wir sehen uns morgen ab 18 Uhr auf dem Marktplatz! Das wird spektakulär 😊 -...
Die Fontäne auf der Ziegelwiese sprudelt wieder.⛲️🥰

Bei einem Spaziergang über die Peißnitzinsel könnt ihr die Fontäne...
Oh là là,Händel - Waren das wieder einmal traumhaft schöne Händel-Festspiele! 😍 Wer von euch war auch beim...
Macht euch bereit - da kommt was Großes auf uns zu! 😍 Und zwar ein 18m hoher Gulliver! Es ist DAS Eröffnungsspektakel...
Ahoi! 🌊 Nachdem wir am Dienstag die Stadt per Rad erkundet haben, lässt sich Halle natürlich auch von der Saale aus...
Firmenlauf 2024 🥳 #team #verliebtinhalle 💪🫶

#hallesaale #laufen #joggen #teamwork #saale
Ein Ausflug aus dem Großstadtgetümmel ins Grün tut richtig gut! 💚 Nachdem ihr den Saaleradweg entlang geradelt seid,...
Die Fußball-EM 2024 steht in den Startlöchern und wir sind bereit fürs Public Viewing! 📺⚽ Ihr auch? Dann haben wir mal...
Wir wünschen unseren großen und kleinen Kindern einen ganz zauberhaften Kindertag! 😍✨ Das Wochenende mag vielleicht...
Der Juni wird kunterbunt und aufregend! 🤩☀️
Wir haben für den neuen Monat mal wieder ein paar Tipps für euch!
...
Der Sommer in Halle (Saale) klopft an! ☀️🤩 Und was gibt es besseres, als durch Halles Straßen bei bestem Wetter zu...
Kultur in allen Farben - das gibt’s in Halle (Saale) 🤩✨ Und mit der Halle Card könnt ihr das ganz einfach auskosten: 
...
Die Händel-Festspiele in diesem Jahr sind nicht nur musikalisch sondern auch kulinarisch! 😋

Mit der eigens entwickelten...
Los geht's mit der neuen Cocktail-Lounge-Saison auf den Hausmannstürmen bei schönster Aussicht und grandiosen...
#savethedate - 02.06.2024, SWH Familientag auf der Landesgartenschau 🪻🌻🌞🥰 
Wir laden euch gemeinsam mit den Stadtwerken...
Hört lieber auf die Expert:innen! 🤞🏼😌 

#verliebtinhalle #hallesaale #experten #lieblingsstadt
Unter dem Motto “Oh là là! Händel? - Französische Inspiration” wurden die 🎶 Händel-Festspiele 2024 🎶 durch den...
Kultur in allen Farben - das gibt’s in Halle (Saale) 🤩✨ Und mit der Halle Card könnt ihr das ganz einfach auskosten: 
...
Am 25.05.2024 startet die Pferderennsaison 2024 in Halle (Saale) mit dem “Händel-Rennen” auf 📍Halles Galopprennbahn...
Nur noch 4x schlafen und dann ist es soweit! Ab 24. Mai bis 09. Juni 2024 finden die alljährlichen Händel-Festspiele...
#verliebtinhalle