Aufgaben | Ziele

Unternehmensleitbild Stadtmarketing Halle (Saale) GmbH

Stadtmarketing Halle (Saale) GmbH (SMG) was founded on 25.06.2003 "to raise awareness of the enormous potential of the city of Halle (Saale) nationally and internationally [...], to develop the city of Halle into a brand, to work out a brand essence and to communicate it consistently both internally and externally".* SMG's corporate mission is the "conceptualisation, positioning and marketing of a distinctive profile for the city of Halle in a national and international context".* This includes the development of tourism packages, projects and thematic fields with potential for the city, the development of mission statements, the coordination of high-profile campaigns and the sharpening of internal and external perceptions based on a holistic, cooperative approach. SMG uses the instruments of destination, city, event and congress management as well as marketing and public relations for this purpose.

SMG is a municipal holding company with the City of Halle (Saale) as majority shareholder (55 %) and 45 % shareholder shares of private interest associations and the Martin Luther University Halle-Wittenberg (5 %). The associations combine the interests of business (Pro Halle (Saale) e.V.; 25 %), tourism (Förderverein Region Halle (Saale) e.V.; 10 %) and trade (City-Gemeinschaft Halle e.V.; 5 %) in the interests of city marketing and make a considerable contribution to the financing of the company.

SMG raises further funds in the future through models of pool formation and cooperative marketing as well as through partner-financed realisation of individual marketing measures.

* Excerpt from the SMG shareholder agreement, 2003

City marketing: moderator in cooperative marketing

The SMG can point to a number of successful networks that involve exchanging ideas, sharing budgets and focussing on nationally significant highlights for external communication. Tourism, too, and especially tourism, needs drawing cards to tell and recommend. SMG does not see itself as a service provider of an institution, but rather bundles, filters, initiates and prepares according to target groups. Examples of this in the area of cultural tourism are the campaign "Kulturhäuptlinge - nurbeiuns.de" and the cooperation with the Leipzig Book Fair and publishers in the city of Halle (Saale).

Since 2008, Halle's leading cultural, educational and scientific institutions have been presenting themselves with seven coloured feathers - symbolic of the seven cultural chieftains of Halle, the city of Handel: the Händel-Haus Foundation, the Francke Foundations, the Moritzburg Art Museum in Halle, the State Museum of Prehistory, the Martin Luther University Halle-Wittenberg, the Burg Giebichenstein Art Academy and the Theater, Oper und Orchester GmbH Halle. They are all united by the USP and the competence statement "only with us". Active cooperation, pooled budgets and the collective marketing know-how for national marketing are what give the cultural and knowledge network the advertising presence, the clout and the attention that each individual institution could hardly achieve on its own.

🌈 #verliebtinhalle - @csdhalle 2024 🌈

#verliebtinhalle #deinhalle #csd #csdhalle #csd2024 #christopherstreetday #liebe...
An zwei Abenden bei „Im Sommer nach 8“ und am gesamten Laternenfest-Wochenende haben wir fleißig für die...
✨ Architektur, Kunst und Wohnkultur: neu bei uns im Angebot - Rundgang durch Halle-Neustadt ✨

Am 14.9.24 nehmen wir...
Vermisst ihr auch unsere MS Händel II auf der Saale am Riveufer? ⛴️
Weil die Schleuse Wettin schon über 3 Monate...
Halle (Saale)? Na das ist bunt! 🫶 Und deswegen freuen wir uns darauf, euch alle während der Pride Weeks vom...
Ihr glaubt der September wird ruhig? Keine Sorge! Es wird Zeit für Herbstfeelings und Gilmore Girls geben, ABER vor...
Es ist wieder soweit! Ein neuer Monat steht vor der Tür und das bedeutet neue Möglichkeiten unsere Lieblingsstadt zu...
Ausstellungen in der @kunsthalletalstrasse genießen und eine Runde durch den Felsengarten schlendern oder ein Besuch in...
Laternenfest 2024 - War 👏 das 👏 schön 👏
185.000 Besucher:innen haben Halle (Saale) zum Strahlen gebracht! In diesem...
Das Laternenfest ist eröffnet! 🤩 
Auch dieses Jahr könnt ihr mit uns was gewinnen! Wir verlosen 5x2 Tickets für die...
Wir haben ein paar Laternenfest-Highlights zum Abspeichern für euch! Das gesamte Programm & den Lageplan findet ihr im...
Wir haben ein paar Laternenfest-Highlights zum Abspeichern für euch! Das gesamte Programm & den Lageplan findet ihr im...
Willkommen in der Nudelmanufaktur-Tranquebar am 📍Franckeplatz 4. 🍝

Nudelliebhaber:innen aufgepasst! 😍 Am Fuße der...
23-25.08.2024 = Laternenfest-Wochenende! 🥳🏮🫶

Laternenumzug, Bootskorso, Entenrennen, Brückenspringen, ein...
#savethedate - Laternenfest 2024! Wir freuen uns schon sehr! Weitere Informationen zum Programm folgen demnächst! 😊🫶 
...
Schwingt euch aufs Fahrrad & schrubbt ordentlich Kilometer fürs Klima & mehr Radförderung mit dem Verliebt in Halle-Team...
Im Sommer nach 8 auch schon nach 8 Uhr morgens 😉 Das @freiraumbuerohalle mit all den großartigen Partner:innen und wir...
Entdeckt Halle (Saale) mit all ihren Facetten, ihrer Geschichte und Architektur! 🥰 Wir haben wieder ein paar...
Hallo August! Schön wirste werden!☀️🥳 Freut euch auf viele kulturelle Highlights und Feiereien in der Stadt. 🤩

Vom...
☀️Im Sommer nach 8☀️ - Auf euch warten vom 1.-18.08.2024 immer von Dienstag bis Sonntag zahlreiche & kostenfreie...
Einfach mehr sehen mit der Halle Card! 😍 Wart ihr zum Beispiel schon mal in der Schatzkammer der @uni_halle ? ⚱️⚜️✨ Die...
20 Studierende der @burg_halle haben in einem gemeinsamen Semesterprojekt in Zweierteams 10 Halle-Souvenirs entwickelt....
11/100 Dingen, die man in Halle (Saale) machen kann - Den Botanischen Garten besuchen🪴

Willkommen im 300 Jahre alten...
📣 Aufgepasst und hingehört, denn am Wochenende heißts: Souvenir, Souvenir! - Welche Gepflogenheiten und Bräuche gibt es...
#verliebtinhalle